نوشته شده توسط : احسانی
دبیر ارزیابی هلال‌احمر خراسان‌رضوی:
با 70 معیار فعالیت‎های نوروزی هلال‌احمر ارزیابی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر ارزیابی طرح نوروز 91 هلال احمر خراسان رضوی گفت: فعالیت‎های نوروزی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با 70 معیار مورد ارزیابی قرار می‎گیرد.

خبرگزاری فارس: با 70 معیار فعالیت‎های نوروزی هلال‌احمر ارزیابی می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، محسن نجات اظهار داشت: تا کنون سه مرحله بازدید و ارزیابی از پایگاه‎های امداد و نجات و جوانان این جمعیت در جاده‎های استان انجام شده و علاوه بر ارزیابان، مدیران و معاونان بخش‎های مختلف این جمعیت با امدادگران و تلاشگران هلال احمر در ایستگاه‎های نوروزی دیدار کرده‎اند.

دبیر ارزیابی طرح نوروز 91 هلال احمر خراسان رضوی گفت: نخستین مرحله ارزیابی فعالیت‎ها 29 اسفند ماه توسط نیروهای مجرب و متخصص معاونت‎های امداد و جوانان هلال احمر انجام شد و ارزیابان از پایگاه‎ها و نحوه خدمات‌رسانی به مسافران سرکشی کردند.

وی ادامه داد: در دومین مرحله نیز در روز دوم فروردین ماه جاری این ارزیابی تخصصی برای سنجش سطح آمادگی و ارائه خدمات صورت گرفت.

 دبیر ارزیابی طرح نوروز 91 هلال احمر خراسان رضوی گفت: سومین مرحله ارزیابی‎ها شامل دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر

خراسان‌رضوی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت استان و معاونان این جمعیت با امدادگران بود که مسئولان با حضور در ایستگاه‎ها ضمن خدا قوت و تبریک سال نو به سنجش نقاط قوت، ضعف و کاستی‎ها پرداختند.

وی همچنین از حضور محمد رضا ایلدرآبادی مشاور و رئیس حوزه مشاوران جوان جمعیت هلال احمر کشور در ایستگاه‎های نوروزی این استان خبر داد و اظهار داشت: رئیس حوزه مشاوران جوان هلال‌احمر در سه روز از تعدادی از پایگاه‎های نوروزی این جمعیت در مشهد و راه‎های خراسان رضوی بازدید کرد.

وی، حضور کافی تعداد نجات‌گران در ایستگاه‎ها، استقرار خودروی آمبولانس، کامل بودن ست نجات هیدرولیک و پنوماتیک، سیستم‎های ارتباطات رادیویی و سطح مهارتی و توانمندی نیروی انسانی را به عنوان مهمترین موارد در ارزیابی ایستگاه‎های عملیات دانست.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
فرماندار سنندج:
تحریم‌های اقتصادی با تحقق تولید ملی معنی نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: فرماندار سنندج گفت: گرچه دشمنان تحریم‌ها را به خاطر شکست ایران در بحث اقتصاد به شدت دنبال می‌کنند، اما تحقق افزایش تولید ملی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و زمینه شکست مجدد آنان را فراهم می‌کند.

خبرگزاری فارس: تحریم‌های اقتصادی با تحقق تولید ملی معنی نخواهد داشت

 

ولی‌الله میرزایی‌اصل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره و اظهار داشت: مقام معظم رهبری از این نامگذاری‌ها فلسفه خاصی را دنبال می‌کنند و در راستای آرمان‌های امام راحل(ره) و اهداف جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرند.

به گفته وی، کشوری که همیشه با تحریم و فشار مواجه بوده چاره‌ای ندارد که به منابع و سرمایه‌های خود متکی باشد و این امر موجب عملی شدن بزرگ‌ترین شعار انقلاب ایران یعنی استقلال و آزادی می‌شود.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه  وابستگی و متکی کردن دیگر کشورهای دنیا به خود یکی از معادلات سیاسی کشورهای غربی است، عنوان کرد: در سایه رهبری‌های الهی رهبر انقلاب، اتحاد و همبستگی مردم و تلاش مسئولان، ایران اسلامی توانسته است ضمن خارج شدن از زیر سلطه آنها خود را به عنوان یک قدرت به دنیا ثابت کند.

به گفته میرزایی‌اصل هر کشوری که به دیگر کشورهای دنیا وابسته باشد، همواره درمانده و محتاج است و حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی می‌تواند این وابستگی‌ها را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب افزایش انگیزه و شکوفایی استعدادها شده و نیروهای کارآمد، توانا و نیرومند را پرورش می‌دهد.

به گفته فرماندار شهرستان سنندج، تحقق این مهم نیازهای مختلف کشور را برآورده کرده و با این شیوه ایران اسلامی به هیچ کشوری وابسته و متکی نخواهد بود.

میرزایی‌اصل اضافه کرد: تولید ملی به معنای تامین نیازهای کشور به دست نیروهای ایرانی است و زمانی که بتوانیم به این هدف برسیم حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیز انجام داده‌ایم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر بتوان این فرهنگ را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنیم و متکی به تولید داخلی و بومی شویم هم انگیزه برای تولید بیشتر فراهم می‌شود.

به گفته فرماندار شهرستان سنندج، تولید ملی موجب جمع‌آوری سرمایه‌های سرگردان می‌شود و در نتیجه افزایش اشتغال و حمایت از کار را به دنبال خواهد داشت.

میرزایی‌اصل در پایان اذعان داشت: مدیران و مسئولان اجرایی باید همچون سال‌های گذشته با سرلوحه قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری در برنامه‌های خود در راستای تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گام‌های موثری بردارند.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان خبر داد
انجام 524 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی گیلان

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از انجام 524 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: انجام 524 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی گیلان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین پورهادی ظهر امروز در جریان بازدید از یک مرکز اقامتی این شهرستان انجام بازدیدهای نظارتی را در ایام نوروز به صورت مستمر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از 25 اسفند که آغاز فعالیت ستاد نوروزی در استان بود تا چهارم فروردین تعداد 524 مورد بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی استان صورت گرفته است.

این مسئول، با بیان اینکه بازدیدهای مذکور منجر به صدور 68 مورد تذکر، 29 مورد اخطار کتبی و 15 مورد تشویق شده است، تصریح کرد: در بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی استان شش مورد تذکر و دو مورد اخطار کتبی داده شد.

وی، تداوم و استمرار این نوع نظارت‌ها را در ارتقای سطح رضایتمندی گردشگران و افزایش خدمات گردشگری تاثیرگذار دانست.

پورهادی با اشاره به اینکه به شکایات مسافران نوروزی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی و پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: مسافران ورودی به گیلان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره تلفن 7732067 –0131 به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند.

وی، همچنین از افزایش ورودی مسافران نوروزی به شهرک تاریخی ماسوله خبر داد و اذعان داشت: تا پایان روز چهارم فروردین تعداد 52 هزار و 681 نفر از شهر تاریخی ماسوله بازدید به عمل آوردند.

این مسئول افزود: شهرک تاریخی ماسوله در 60 کیلومتری رشت و 35 کیلومتری فومن قرار دارد و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کم‌نظیر تنها شهرک تاریخی زنده کشور محسوب می‌شود که به طور کامل در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گفته وی، شهرک تاریخی ماسوله بیش از 240 اثر و بنای ثبتی دارد و سالانه مورد استقبال بی نظیر گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
با اشعه ایکس، پشت دیوار را ببینید!

خبرگزاری فارس: پژوهشگران راهی پیدا کرده‌اند که امکان تهیه تصویر از اشیای پشت یک دیوار را مقدور می‌سازد. این تصویر هرچند شفاف و دقیق نیست اما می‌تواند کاربردهای فروانی در شرایط دشوار از جمله در عملیات جستجو داشته باشد.

خبرگزاری فارس: با اشعه ایکس، پشت دیوار را ببینید!

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل ازجام نیوز، پژوهشگران موسسه فن‌آوری ماساچوست، معروف به "ام‌ای ‌تی"، راهی برای دیدن اشیا پشت یک دیوار پیدا کردند. این پژوهشگران برای اینکار از نور لیزر و دوربین‌های ویژه‌ی استفاده کردند که قادرند اطلاعات دریافتی از طیف‌های مختلف نور لیزر را محاسبه و به تصویر تبدیل کنند.

پژوهشگران موسسه فن‌آوری ماساچوست ابتدا نور لیزر را از مانع پیش ‌رو، به عنوان مثال از یک دیوار که دید را مسدود کرده، عبور دادند. این نور به دیوار بعدی برخورد می‌کند و در تمام جهات در محیط منعکس می‌شود.

بخشی از این نور به اشیا پشت دیوار می‌تابد و دوباره انعکاس پیدا می‌کند. در نهایت بخشی از نور دوباره منعکس شده به دوربینی ویژه‌ می‌رسد که کنار منبع ارسال نور لیزر قرار دارد.

اهمیت اطلاعات کسب شده از انعکاس نور

قدرت و طیف نوری که به دوربین می‌رسد مانند نور طبیعی، به خصوصیات سطح جسمی بستگی دارد که از آن منعکس شده است. در حالت معمولی نیز ما زمانی قادر به دید اشیای غیرمستتر هستیم که نور به سطح آنها خورده و منعکس می‌شود. تشخیص این اشیا در سایه یا تاریکی درست به همین علت سخت یا ناممکن می‌شود.

البته اطلاعات نور لیزری که از پشت دیوار برگشته است برای چشم غیرمسلح یا دوربین‌های معمولی قابل ارزیابی نیست. دلیل استفاده از نور لیزر توسط تیم پژوهشی موسسه فن‌آوری ماساچوست هم این بوده است که نور لیزر پالس‌های (سیگنال‌های) فوق سریعی منعکس می‌کند.

پالس منعکس شده همزمان توسط دوربینی با دو میلیاردم ثانیه ثبت می‌شود. البته برای ثبت تصاویر کافی از شی مستتر، که در این آزمایش یک عروسک بود، پژوهشگران زاویه ارسال نور لیزر را حدود 60 بار تغییر دادند.

دوربین با توجه به اطلاعاتی که از کیفیت نور منعکس شده و مدت زمانی که از تابش نور تا بازگشت آن گذشته، شکل تقریبی شی مستتر را محاسبه می‌کند و در نهایت تصویری از آن ارائه می‌دهد.

این تصویر هر چند دقیق نیست اما دستکم یک تصویر سه بعدی از مهمترین ‎خواص هندسی شی مستتر به دست می‌دهد. ‎

کاربرد در عملیات‌ ‌نجات یا جستجو

به عقیده پژوهشگران دریافت تصویر از اشیای که در واقع خارج از دید هستند برای کار در شرایط خطرناک، حتی در شرایطی که روبات‌ها هم قادر به کار نیستند پیشرفت بزرگی است.

به عنوان مثال کار با ماشین‌های عظیم و متحرک یا کار در محیط‌های شیمیایی یا آلوده به مواد رادیو‌اکتیو.

به گزارش دویچه وله، آندرآس ولتن مدیر تیم پژوهشی موسسه فن‌آوری ماساچوست در مقاله‌‌ای که در مورد تحقیق این تیم در مجله نیچر منتشر کرده، می‌گوید: «تهیه تصویر از اشیا پشت یک دیوار به سرعت اطلاعات جامعی در مورد یک صحنه بدست می‌دهد که در برخورد با حوادث طبیعی مانند عملیات جستجو و نجات یا هدایت‎ مستقل روبات‌ها باارزش خواهد بود.»

 



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی


:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()