نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل:
60 درصد ایثارگران اردبیل زیر پوشش برنامه پایش سلامت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد ایثارگران استان اردبیل زیرپوشش برنامه‌های پایش سلامت قرار دارند.

خبرگزاری فارس: 60 درصد ایثارگران اردبیل زیر پوشش برنامه پایش سلامت هستند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل میرودود سید شنوا بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از بیمارستان ایثار و ملاقات با جانبازان این بیمارستان در اردبیل اظهار داشت: با اجرای این طرح تلاش می‌کنیم تا سلامت ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های تحت پوشش آنها تضمین شده و این قشر از خدمات ماهانه در منزل استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در قالب برنامه پایش سلامت پزشکان و عوامل بهداشت و درمان در منازل ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا حاضر شده و به صورت ویزیت رایگان به این قشر ارایه خدمات می‌کنند.

سید شنوا یکی از مطالبات اصلی جانبازان و بخش عظیمی از ایثارگران را انجام خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی به این قشر اعلام کرد و افزود: هم اکنون اکثر ایثارگران و خانواده‌های آنها زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند و بخش عظیمی از هزینه‌های درمانی آنها با استفاده از این ظرفیت رایگان است.

این مسئول حل مشکل بیمه ایثارگران و دستگاه‌های اجرایی استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: بیشتر دستگاه‌های اجرایی با وجود داشتن تعهد پرداخت بیمه تکمیلی ایثارگران این کار را به تأخیر می‌اندازند.

سید شنوا در ادامه از تخصیص دو میلیارد ریال اعتبار به بخش توانبخشی بنیاد شهید استان خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته نیز بالغ بر دو میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار به بخش توانبخشی بنیاد شهید استان اختصاص یافت.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل ادامه داد: با هدف ارتقای سلامت جسمی و روانی جانبازان و ایثارگران بخش عظیمی از اعتبارات باید به این بخش تزریق شود که انتظار می‌رود امسال در میزان اعتبارات بیش از گذشته افزوده شود.

 

اجرای ماده 13 قانون حمایت از آزادگان از امسال

وی در ادامه سخنان خود از اجرایی شدن ماده 13 قانون حمایت از آزادگان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: این ماده در مجلس تصویب شده و طبق آن مقرر شده ایام اسارت آزادگان در پرداخت حقوق و مزایای دوران اسارت دو برابر در نظر گرفته شود.

سید شنوا عنوان کرد: با تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان این ماده به استان‌ها ارسال شده و استاندار اردبیل نیز به تمامی ادارات اجرای آن را ابلاغ کرده است.

وی در ادامه همچنین از حذف مرزهای جغرافیایی در ارایه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگر خبر داد و افزود: از این پس خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تمامی استان‌ها و شهرهای کشور با ارایه کد ایثارگری بدون توجه به استان محل استقرار خود می‌توانند از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده کنند.

سید شنوا به هوشمند شدن کارت ایثارگران از ابتدای امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با هوشمند شدن کارت ایثارگران و خانواده‌های شهدا کلیه خدمات به آنها از قبیل پرداخت حقوق، بیمه، خدمات درمانی و شاخصه‌های ایثارگری تنها با کارت هوشمند ایثارگری انجام می‌شود



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
سفر به روستاهای ناشناخته و دیدنی ایران

خبرگزاری فارس: یکی از برنامه های ما در نوروز سفرهای کوتاه است. این سفر ها حتما نباید به شهر ها و یا روستاهای معروف باشد. جای جای میهن عزیزمان ایران، دنیای است برای گشت و گذار.

خبرگزاری فارس: سفر به روستاهای ناشناخته و دیدنی ایران

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از برنامه های ما در نوروز سفرهای کوتاه است. این سفر ها حتما نباید به شهر ها و یا روستاهای معروف باشد. جای جای میهن عزیزمان ایران، دنیای است برای گشت و گذار.

تقریبا همه ما دست‌کم یکبار ساحل خزر یا غار علیصدر یا یکی از بناهای تاریخی شیراز و اصفهان و یزد را دیده‌ایم و نام کندوان و میمند و ماسوله و ابیانه و جواهرده را شنیده‌ایم و می‌دانیم آسیاب‌های آبی شگفت‌انگیز و شهر سوخته و زندان حضرت سلیمان و آرامگاه دانیال نبی(ع) کجاست، اما گردشگری در ایران فقط در این چند منطقه خلاصه نمی شود و برای اثباتش کافی است بدانید تنها در وصف روستاهای هدف گردشگری کشورمان و عشایرش، مجموعه‌ای 8 جلدی نوشته شده و هنوز خیلی از روستاها معرفی نشده‌اند و گمنام مانده‌اند.

مطالعه همین کتاب‌ها بود که باعث شد به خیالمان برسد امسال از مسافران نوروزی دعوت کنیم علاوه بر پاتوق‌های همیشگی سفرشان، به روستاهای ناشناخته، اما مناسب گردشگری هم سری بزنند، از طبیعت دست نخورده لذت ببرند و همان وقت هم یادی از ما کنند.

کرمانشاه ـ هجیج

کفش‌هایتان لنگه به لنگه نمی‌شود

آنجا اگر کمی سر کیسه را شل کنید و یک جفت گیوه مرغوب هجیجی بخرید، کفش‌هایتان دیگر هرگز لنگه‌ به لنگه نمی‌شوند چون گیوه لنگه راست و چپ ندارد و یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تولیدش، روستای هجیج از توابع بخش نوسود شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است.

هجیج ـ که برخی آن را با «ح جیمی» می‌نویسند و می‌گویند به معنای دره سرسبز و عمیق است ـ روستایی است که همه خانه‌هایشان از سنگ هستند و حتی یک آجر در آنها به کار نرفته است.

چند کار واجب است که به محض رسیدن به هجیج باید انجام دهید، نخست این که دست‌کم یک جفت گیوه مرغوب بخرید، چون پیشه بیشتر هجیجی‌ها، دوختن همین گیوه‌های فوق‌العاده است، دوم به چراگاه‌های خوش‌منظره «پیاز دول میشا» و «گاول» و‌ آبشار بل در نزدیکی روستا که آب معدنی شفابخش دارد، سری بزنید و سوم اگر فرصت کردید از یکی از قدیم‌های ده بپرسید چرا هجیجی‌ها قاب‌های در و پنجره همه خانه‌های روستا را آبی آسمانی می‌کنند؟

گیلان ـ قلعه رودخان

افسون می‌شوید

حتی از دیدن عکس‌ روستای قلعه رودخان از توابع بخش مرکزی شهرستان فومن در استان گیلان هم لذت می‌برید و دلتان تازه می‌شود تا چه رسد به این‌که آنجا باشید و در هوای خنک و مطبوعش نفس عمیق بکشید و صدای هوش گیاهان به گوشتان برسد و بوی سبزه مرطوب جنگل را حس کنید و به آواز پرندگان گوش کنید که در اعماق آن سبزی یکدست می‌خوانند.

آذربایجان غربی ـ سهولان

به کبوترها احترام بگذارید

حتی اگر هیچ‌یک از آن قلعه‌ها و مساجد قدیمی، دور و بر روستای سهولان، از توابع بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آذربایجان غربی نبود، حتی اگر آن چشمه‌های خروشان و باغ‌های میوه پربار، روستا را احاطه نکرده بودند، وسوسه سوار شدن بر قایقی پارویی و گردش در دالان‌های تو در توی غار معروف این روستا، حتما می‌توانست هر گردشگری را به آنجا بکشاند؛ وسوسه دیدن قندیل‌هایی که گاهی خوشه انگور شده‌اند، گاه پروانه، گاهی پای فیل، گاهی توت فرهنگی، گاه عروس دریایی و ... .

تهران ـ کر کبود

همخوانی موزون آب و سنگ

برخی از پدربزرگ‌های آنها می‌گویند که از پدربزرگ‌هایشان شنیده‌اند و پدربزرگ‌هایشان از پدربزرگ‌هایشان نقل کرده‌اند و پدربزرگ بزرگ‌های آن پدربزرگ‌ها تعریف کرده‌اند که ... به هر حال مهم نیست دقیقا چه کسی گفته است، مهم این است که برخی بر این باورند که شاید نام روستای کر کبود از نام دو اسب که «کهر» و «کبود» صدایشان می‌کرده‌اند، گرفته شده است.

هر کس در دیدار از کر کبود از توابع بخش طالقان ساوجبلاغ در استان تهران درباره این‌که مهمترین جاذبه گردشگری روستا کدام است، نظری دارد، اما از نظر ما، زیباترین اجزای روستا، معماری سنتی خانه‌های آن، درخت‌های تنومند کهنسالش با سایه‌های پربرکت و کوچه‌های خاکی و شیبداری است که دیوانه‌وار پیچ و تاب می‌خورند، پله می‌شوند، حیاط می‌شوند، یا به دل کوه می‌زنند و به آبشار کر در هفتصد متری شمال شرقی روستا یا یخچال‌های طبیعی آن در شمالش می‌رسند.

چهارمحال و بختیاری ـ آتشگاه

خانه آبشارها

ممکن است از ما بپرسید چرا از استان چهارمحال و بختیاری که سرزمین لاله‌های واژگون است، روستای آتشگاه از توابع بخش مرکزی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری را انتخاب کرده‌ایم که کمتر لاله وحشی دارد که به شما پاسخ می‌دهیم، اولا لاله‌ها معمولا در اردیبهشت باز می‌شوند و در فروردین هنوز باز نشده‌اند و ثانیا شک نکنید طبیعت آتشگاه هم آنقدر بکر و دست‌نخورده است که از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید.

قدمت این روستا به دوره قاجار برمی‌گردد؛ همان زمانی که عشایر بختیاری آن را به عنوان یکی از ییلاق‌های خود پسندیدند و چادرهایشان را در مجاورت آبشارهای زیبای آن که در مساحتی سه کیلومتری گسترده شده‌اند، برپا کردند.

خراسان شمالی ـ درکش

داروخانه سرسبز

چند بار نام روستای درکش از توابع بخش مرکزی شهرستان مانه و سملقان به گوشتان خورده است؟ آیا دوست دارید مهمان کردهای کرمانجی در خراسان شمالی شوید؟ تا حالا پیش آمده به آوازهای محزون آنان، وقتی با دو تار همراه می‌شود، گوش دهید؟ تا به حال دوتارنوازی کرمانجی‌ها را دیده‌اید؟ از مهمان‌نوازی‌ و غیرتمندی‌شان شنیده‌اید؟ وصف رسوم و سنت‌هایشان در عزا و جشن و ... چطور؟ اگر راجع به همه اینها کنجکاوید، به روستای درکش بروید که مردمش بیشتر کردهای کرمانجی‌اند.

درکش روستای خوش آب و هوا و کوهستانی است که چشمه‌های فراوانی در اطرافش جریان دارند و یافته‌های باستان‌شناسی در حوالی برج تاریخی سبزعلی‌خان قراچورلو و تپه‌های اطرافش، نشان می‌دهند این روستا عمری دویست ساله دارد.

از زیباترین جاذبه‌های طبیعی روستای درکش، می‌توان به مراتع وسیع و سبز اطراف روستا، حواشی رودخانه زومار و دره کنداب در جنوب آن اشاره کرد، اما آنچه دوستداران طبیعت را به درکش می‌کشاند، جنگل زیبا و انبوه بلوط در نزدیکی آن است که تنها جنگل بلوط شرق کشور به شمار می‌رود.

یک نکته دیگر هم درباره درکش هست که بد نیست آن را بدانید. این روستا بنا بر نظر گیاه‌شناسان، گنجینه‌ای کم‌نظیر از گیاهان دارویی است، به گونه‌ای که چند سال پیش، یکی از این کارشناسان گفته بود، 380 گونه گیاه دارویی در روستای درکش شناسایی شده است که 79 گونه از آنها بسیار ارزشمند هستند.

او برای نمونه از بابونه بجنورد به عنوان گیاهی منحصر به فرد در درمان بیماری‌های گوارشی نام برده بود که در حوالی این روستا می‌روید. برای سفر به درکش از بجنورد به سمت آشخانه حرکت کنید و همین که روستای کلاته زمان صوفی را پشت سر گذاشتید، نرسیده به جوزک، جاده‌ای فرعی شما را به روستا می‌رساند.

****

سیستان و بلوچستان ـ تیس

از خانه جن‌ها تا خلوت با دریا

آنجا روی یکی از آن صخره‌های آهکی بلند که هنوز از پسمانده آفتاب ظهر گرمند، گوشه‌ای دنج و خلوت پیدا می‌کنی و می‌نشینی و خورشید را نگاه می‌کنی که سرخ و لرزان و بی هیچ تقلایی در دریا غرق می‌شود و به صدای موج‌هایی گوش می‌کنی که آرام و منظم بر تن صخره‌ها می‌کوبند و اگر حوصله داشتی به بلوچ‌های سپیدپوشی که با دست پر از دریا برمی‌گردند، «خداقوت» می‌گویی، اما همه این توصیف‌ها حتی گوشه‌ای از زیبایی‌های روستای ساحلی تیس، از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار در سیستان‌وبلوچستان نمی‌شوند و حتما پیشینیان ما هم این را فهمیده‌اند که از 2500 سال پیش در تیس ساکن شده‌اند و به آن گاهی بندر تیزیا گفته‌اند و گاهی تیز و گاهی تسی.

****

فارس ـ سرمشهد

یک مرد با دو شیر مرده

آنجا شما شاهدان جنگی تقریبا تمام شده‌اید؛ پیکاری میان بهرام دوم، پنجمین پادشاه ساسانی با شیری شرزه. بهرام خنجرش را در سینه شیر فرو کرده و شیری دیگر هم پیشتر به دست او کشته شده و بر خاک افتاده است. پشت سر شهریان چند تن از اعضای خانواده‌‌اش در کنار کرتیر (موبد موبدان) ایستاده‌اند که ظاهرا بهرام در دفاع از آنها با شیرها جنگیده است. درست بالای سر بهرام و خانواده‌اش هم کتیبه‌ای نصب شده که یکی از چهار کتیبه موبد موبدان آن زمان و بزرگترین کتیبه عهد ساسانی روستای سرمشهد، از توابع بخش جره و بالده‌ شهرستان کازرون در استان فارس که جاده‌های رسیدن به آن چه از طرف برازجان و چه از طرف کازرون، آسفالته و مناسب است.

متون قدیمی نشان می‌دهد روزگاری این منطقه مورد توجه پادشاهان هخامنشی و ساسانی بوده است و در آن بناهای گوناگونی ساخته‌اند که بقایای آنها هنوز در اطراف سرمشهد دیده می‌شود و از آن جمله می‌توان به تپه باستانی تل نقاره‌‌خانه،‌ آتشکده، تل خاموش، قنات سرمشهد، تل خندق و کاروانسرای کوشک اشاره کرد. در شش کیلومتری شمال شرقی روستا هم‌، باستان‌شناسان شهری کهن به نام «قندجان» را از دل خاک بیرون آورده‌اند که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

****

کردستان ـ پالنگان

پله پله تا بهشت

واقعا عجیب نیست که هنوز هم وقتی می‌پرسی: «کدام روستای ایران معماری پلکانی دارد؟» همه بلافاصله می‌گویند: «ماسوله»!. فکر می‌کنید چند نفر در پاسخ به این پرسش، از روستای پالنگان از توابع بخش مرکزی شهرستان کامیاران استان کردستان، یادی می‌کنند؟ فکر می‌کنید چند نفر می‌دانند این روستا گوشه‌ای از بهشت است؟ چند نفر خبر دارند در ده کیلومتری شمال غرب این روستا در رشته کوه‌های «گواز»، چشمه‌های داغ آب معدنی شفابخشی از دل کوه، بیرون می‌جوشند که از فراوانی ترکیبات گوگردی و آ‌هنی، شیری‌رنگ شده‌اند؟ چند نفر وصف قلعه عظیم و اسرارآمیز این روستا را شنیده‌اند؟ خیلی کم! خیلی خیلی کم! و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند امسال هم راهی ماسوله شوند و بیشتر وقت تعطیلاتشان را در ترافیک جاده روستا بگذرانند و در انبوه جمعیت، فرصت خلوت کردن با طبیعت را از دست بدهند تا ما روزنامه‌نگارها در پایان تعطیلات با تأسف گزارش کنیم: «ماسوله گنجایش این همه گردشگر ورودی را ندارد! به بقیه ایران هم سری بزنید!».

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
امیر کویت برای شرکت در اجلاس سران عرب وارد بغداد شد

خبرگزاری فارس: امیر کویت امروز پنجشنبه به منظور شرکت در بیست و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

خبرگزاری فارس: امیر کویت برای شرکت در اجلاس سران عرب وارد بغداد شد

 

به گزارش فارس، رسانه‌های خبری عراق از ورود شیخ "صباح الاحمد الصباح"، امیر کویت به منظور شرکت در بیست و سومین اجلاس سران اتحادیه عرب به بغداد، پایتخت عراق خبر دادند.

این اولین سفر امیر کویت پس از اشغال کشورش توسط رژیم "صدام حسین"، دیکتاتور معدوم عراق به شمار می‌آید.

روابط عراق و کویت پس از حمله صدام به این کشور با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود، اما دولت جدید عراق تلاش می‌کند زمینه از بین رفتن اختلافات بین دو کشور درباره مسائل مرزی، بنادر و مناطق نفتی مشترک و غرامت‌های مورد درخواست کویت از عراق به دلیل حمله صدام به این کشور را حل و فصل کند.

امیر کویت اولین رهبر از میان رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است که برای شرکت در اجلاس سران عرب در بغداد وارد این کشور شده است.

بغداد امروز ( پنج شنبه ) میزبان سران کشورهای عربی و دیگر مسوولان بلند پایه بین المللی است که برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب به عراق سفر کرده‌اند.

برگزاری این اجلاس پس از سرنگونی رژیم صدام حسین و خروج نیروهای امریکایی از این کشور برای دولت جدید عراق دارای اهمیت بسیاری است.



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:
مجلس بسترساز کار و سرمایه ایرانی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب قوانین کارآمد در مجلس شورای اسلامی سعی داریم بستر تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را شایسته فراهم کنیم.

خبرگزاری فارس: مجلس بسترساز کار و سرمایه ایرانی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی بعد از ظهر امروز در دیدار مردمی خود در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم بهترین بستر و شایسته‌ترین اقدامات را به گونه‌ای انجام دهیم تا کوچک‌ترین خلل و خدشه‌ای در تحقق اهداف آرمان‌های نظام در این زمینه به وجود نیاید.

وی تصریح کرد: ما تنها با تصویب قوانین و مقررات می‌توانیم بسترساز این کار باشیم اما حمایت جدی و کار عملی وظیفه دولت است تا بتواند بدون در نظر گرفتن موانع خاص بستر حمایت از تولید ایرانی را به همراه کار و سرمایه فراهم آورد.

اسدی یکی از الزامات اجرای این هدف‌گذاری صحیح را دور شدن از مسیر واردات بی‌رویه و قاچاق توصیف کرد و افزود: ما زمانی می‌توانیم به تقویت تولید ملی اقدام کنیم که از سرمایه‌گذاران داخلی به هر نحوه ممکن حمایت کرده و اجازه ندهیم تولید داخلی اسیر واردات بی‌رویه شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با عمل به خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی می‌توانیم به سرعت به مؤلفه‌های خودکفایی و استقلال اقتصادی دست یافته و در حوزه عمل نیز توانمندی‌های خود را تقویت کنیم.

وی تلاش استکبار جهانی را برای به انزوا کشیدن ایران اسلامی یادآور شد و گفت:‌ دشمن با ناکامی در عرصه جنگ نظامی و فرهنگی این بار در عرصه اقتصادی فشارها و تهدیدات خود را روزافزون کرده است تا شاید بتواند بسیاری از چالش‌ها را پیش روی نظام اسلامی بگذارد اما غافل از این‌که اراده ملت ایران تهدید و تحریم‌شکن است.

به گزارش فارس، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس در ادامه سخنان خود یادآور شد: در تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال‌جاری باید تمام دستگاه‌ها و قوا دست به دست هم دهند تا ایران اسلامی ما به مرزی از استقلال اقتصادی برسد که بدون تکیه بر منابع نفتی بتواند چالش‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و به اقتدار حقیقی در این حوزه دست یابد.

اسدی بازوان توانمند در بستر اشتغال و سرمایه‌گذاری واقعی را بانک‌ها اعلام کرد و ادامه داد: بانک‌ها اگر بتوانند با دقت و ظرافت خاص پرداخت تسهیلات را به سمت سرمایه‌گذاری واقعی بکشانند در آن صورت تولید داخلی تقویت شده و جلوی واردات بی‌رویه به کشور نیز گرفته می‌شود.

وی یکی از مؤلفه‌های اصلی را در تقویت این حوزه حمایت از بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: کشورمان با داشتن سرمایه عظیم انسانی و منابع ممتاز قادر است روز به روز در حوزه اقتصادی توانمند شود و در این زمینه باید مثلث تولید، توجه مسئولان و حضور مردم را تقویت کرده و به آن ارج نهاد.

اسدی در ادامه سخنان خود ایجاد رغبت به مصرف کالای داخلی را در تحقق شعار امسال ضروری اعلام کرد و افزود: ما برای دستیابی به تولید و ارزش افزوده بیشتر به حضور سرمایه‌گذاران و کناره‌گیری از واردات بی‌رویه نیاز داریم که همه باید در این مسیر گام‌های جدی را برداریم.

 



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
12 فروردین منشور حقانیت ملت در برابر استکبار بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران منشور به اثبات رساندن حقانیت ملت ایران در برابر استکبار جهانی بود.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین منشور حقانیت ملت در برابر استکبار بود

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های یوم‌الله 12 فروردین در اردبیل اظهار داشت: در این روز ملت ایران در یک حرکت تاریخی ارزش‌ها و باورهای اسلامی، دینی خود را به نمایش گذاشتند و با بالاترین رأی به نظام جمهوری اسلامی در تحقق اهدافشان پافشاری کردند.

وی این روز را یک روز تاریخی و به یاد ماندنی در تاریخ همیشه فروزان ایران اسلامی برشمرد و افزود: ضرورت دارد برجستگی‌های این روز در قالب منشوری بزرگ تدوین شده و به اطلاع همه ملت‌های آزادیخواه برسد تا دنیا در برابر اقتدار ایرانیان در این روز تاریخی تعظیم کند.

ستوده این روز را روز سرافرازی ملت در برابر هجمه‌های شیاطین روزگار توصیف کرد و بیان داشت:‌ در این روز تاریخی ملت ایران با خیز و عزم ملی سعی کردند در تبعیت از رهبر و ولی خود به مرام‌نامه‌ای رأی دهند که در آن ارزش‌ها و دستاوردها حفظ شده و قابل توسعه و تعمیق بود.

این مسئول یکی از رمز و رموز و نشانه‌های پایداری این روز را به اثبات رساندن بسیاری از حقایق و مطالبات ملت ایران توصیف کرد و ادامه داد: امروز بعد از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی ما به برکت ارزش و اهمیت حضور و پشتیبانی ملت در تمام صحنه‌ها در اوج اقتدار و ابهت است و هیچ ابرقدرتی نیز نمی‌تواند این اصالت واقعی را خدشه‌دار کند.

وی چشم‌انداز نظام را در حرکت رو به رشد روشن و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ما باید بستری را در حرکت رو به رشد نظام فراهم کنیم تا اقتدار و صلابت به معنای واقعی در تمام عرصه‌ها نمایان شده و حرکت‌ها نیز تداوم پیدا کند.

به گزارش فارس، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نامگذاری امسال را به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یکی از نشانه‌های نمود عزم ایرانیان در به اثبات رساندن حقانیتشان توصیف کرد و افزود: ملت ما همان گونه که در 12 فروردین سال 58 به شایستگی از نظام و فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب تبعیت کرده و به جمهوری اسلامی رأی دادند امروز نیز در یک حرکت و عزم راسخ در سنگر اقتصادی دشمن را ناکام و دوستان این نظام را به آینده امیدوار می‌کنند.

ستوده در ادامه سخنان خود بیان کرد: در روز 12 فروردین ملت ایران با لبیک‌گویی به ندای امام راحل سیلی محکمی بر گوش استکبار نواختند تا آنها ابهت ملت و نظام را درک کرده و از سرگیچی واقعی خارج شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
جراحی نادر در پارس‌آباد
توده 3.5 کیلویی از شکم یک بیمار برداشته شد

خبرگزاری فارس: در یک عمل جراحی نادر در شهرستان پارس‌آباد از شکم بیمار توده 3.5 کیلوگرمی بیرون آورده شد.

خبرگزاری فارس: توده 3.5 کیلویی از شکم یک بیمار برداشته شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل در این عمل جراحی که بعد از ظهر امروز در بیمارستان ارس این شهر انجام شد، از شکم یک مرد 35 ساله توده بزرگ به اندازه 3.5 کیلوگرم که ماه‌ها موجب آزار و اذیت این بیمار شده بود با تلاش پزشکان بیرون آورده شد.

به گفته پزشک معالج این توده 3.5 کیلو به اندازه 35×35 سانتی‌متر از مجرای کلیه چپ این بیمار خارج شد.

محمد مهدی فرکی افزود: این بیمار که ماه‌ها از شکم درد رنج می‌برد بعد از معالجه به بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت و در آزمایش و انجام معاینات مختلف مشخص شد توده 3.5 کیلویی در شکم او در حال بزرگ شدن است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار جراحان بیمارستان ارس موفق شدند در یک عمل دو ساعته این توده را که در مرحله رشد قرار داشت، از شکم بیمار خارج کنند که هم اکنون نیز حال بیمار مساعد است.

این پزشک خاطر نشان کرد: با خارج شدن این توده 3.5 کیلوگرمی بیمار از درد شکم راحت شده و هم اکنون احساس رضایت کامل دارد.

وی اضافه کرد: ما با تجهیز بیمارستان ارس و امام خمینی پارس‌آباد در سال گذشته سعی کردیم اعمال جراحی مناسبی را که پیش از این در مراکز مختلف استان‌ها انجام می‌شد، با تلاش متخصصان جراحی عمومی و تخصصی انجام دهیم که این شرایط امسال با مهیا شدن برخی از امکانات بهتر فراهم می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
استاندار خراسان رضوی:
رئیس جمهور اواخر فروردین‌ به مشهد سفر می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان برای انجام دور چهارم سفرهای استانی به این استان انتهای فروردین ماه امسال به همراه هیئت دولت عازم مشهد خواهد شد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور اواخر فروردین‌ به مشهد سفر می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد دکتر محمود صلاحی در حاشیه بازدید سرزده از فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد و برج مراقبت این فرودگاه با بیان این مطلب اظهار داشت: بیست و یکم فروردین‌ماه به احتمال قوی روز سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی و شهر مشهد خواهد بود.

گفتنی است با این سفر یکصدمین سفر استانی رئیس جمهور به استانهای مختلف کشورمان انجام خواهد شد که جشنی به همین مناسبت برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/س20

 

 



:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
در خراسان شمالی انجام می‌شود
آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی در روز انس با طبیعت

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با روز طبیعت یگان حفاظت منابع طبیعی در این استان به حالت آماده باش در می‌آید.

خبرگزاری فارس: آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی در روز انس با طبیعت

 

موسی صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آمادگی 85 نفر از پرسنل یگان حفاظت خراسان شمالی در این روز اظهار داشت:‌ یگان حفاظت در 13 فروردین در کنار مردم خواهد بود و مراقب است تا آسیبی به عرصه‌های جنگلی و پوشش گیاهی استان وارد نشود.

وی تصریح کرد:‌ مردم باید در این روز به بهترین شکل از طبیعت استفاده کرده و علاوه بر آنکه از این روز بهره لازم را می‌برند، تلاش کنند تا استفاده مناسب از منابع طبیعی صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی به عموم شهروندان و مسافران توصیه کرد اگر بنا به ضرورت در این عرصه‌ها آتشی را روشن می‌کنند، حتماً پس از پایان کار، از خاموش بودن آتش مطمئن شده و بعد محل را ترک کنند.

صابری همچنین از عموم افراد خواست تا از آسیب رساندن به عرصه‌های منابع طبیعی خودداری کرده و در مواقع  ضروری و مواجه شدن با آتش عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی موضوع را به شماره 09696 پیامک کنند.

بیش از 72 درصد از وسعت خراسان شمالی را اراضی منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
عربستانی‌ها برای برگزاری تظاهرات دیگر علیه آل‌سعود آماده می‌شوند

خبرگزاری فارس: یک فعال سیاسی عربستانی از آمادگی مردم "العوامیه" برای برگزاری تظاهرات علیه آل سعود و حمایت از "محمد صالح زنادی" فعال سیاسی که در روزهای اخیر از سوی نیروهای سعودی هدف گلوله قرار گرفته است، خبر داد.

خبرگزاری فارس: عربستانی‌ها برای برگزاری تظاهرات دیگر علیه آل‌سعود آماده می‌شوند

 

به گزارش فارس،"معروف احمد" در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: وضعیت سلامتی زنادی بسیار وخیم است و نیروهای امنیتی از دیدار خانواده اش با وی جلوگیری می کنند.

وی افزود:وضعیت عوامیه پرتنش و ناآرام است و مردم خود را برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از محمد زنادی فعال سیاسی عربستانی آماده می کنند.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر بارها شاهد شلیک تیر هوایی از سوی نیروهای امنیتی با هدف ارعاب مردم هستیم. آنها گمان می کنند با چنین اقداماتی می توانند مردم را از تظاهرات منع کنند.

معروف احمد با اشاره به تلاش های قبلی نیروهای سعودی برای ارعاب مردم، تأکید کرد: امروزه وضعیت در عربستان بسیار پر تنش است، و قرار است روز یکشنبه زنان در حمایت از محمد صالح زنادی فعال حقوقی تظاهرات کنند.

معروف همچنین گفت: وضعیت زنادی که هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفته وخیم است؛ و او بیهوش در بیمارستان نظامی ظهران بستری است.

این فعال سیاسی عربستانی با اشاره به اینکه مقامات سعودی حتی از دیدار والدین زنادی با وی جلوگیری می کنند اظهار داشت: نیروهای امنیتی سعودی از ملاقات بستگان زنادی با وی جلوگیری می کنند و خبرهای جدیدی از وضعیت سلامتی او در دست نیست.



:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/
نداف: باغ و عمارت رحیم‌آباد میزبان مسافران زیادی است

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند گفت: در روزهای گذشته بازدید مردم و مسافران نوروزی از باغ و عمارت رحیم‌آباد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خبرگزاری فارس: نداف: باغ و عمارت رحیم‌آباد میزبان مسافران زیادی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد علی قاسم‌زاده نداف صبح امروز در بازدید از آثار تاریخی بیرجند به ویژه باغ و عمارت رحیم‌آباد اظهار داشت: این عمارت در داخل روستای رحیم‌آباد و در حاشیه خیابان شهید مدرس قرار گرفته است که از بناهای دوره قاجار به شمار می‌رود و در سال 1315هجری قمری ساخته شده است.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل بخش‌های متعددی از جمله عمارت اصلی با راهروها و اتاق‌های متعدد، اصطبل و حوضخانه دارای گنبدی کلاه‌فرنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: عمارت رحیم‌آباد دارای سه تالار بزرگ بوده که از لحاظ کاربری به عنوان پذیرایی از مهمانان و تشریفات استفاده و دارای تزئینات مقرنس، آینه‌کاری و گچبری است.

قاسم‌زاده نداف به بیان اینکه درب‌ها و پنجره‌‌های تالار دارای کتیبه‌هایی به شکل هلالی و تزئینات مشبک با طرح اسلیمی است که استفاده از شیشه‌های رنگی بر زیبایی آن افزوده است، تصریح کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا می‌توان به وجود انبوه تزئینات در انواع مختلف اشاره کرد.

وی در معرفی باغ و عمارت معصومیه بیرجند یادآور شد: مجموعه معصومیه در نزدیکی غرب بیرجند در دوره پهلوی احداث شده است که بارزترین ویژگی این بنا نوع خاص معماری آن است زیرا این عمارت به‌ گونه‌ای طراحی شده که نمای اصلی عمارت در آب استخر مقابل آن کاملاً بازتاب می‌کند به نحوی که عمارت چهلستون اصفهان را تداعی می‌کند.

فرماندار بیرجند گفت: در این عمارت علاوه بر باغ اصلی دو باغ دیگر نیز به چشم می‌خورد که در یکی از آنها عمارتی ساده خودنمایی می‌کند و دیگری فاقد عمارت است.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: از جمله نکات جالب این عمارت وجود وسایل یکی از خانواده‌های قدیمی بیرجند در داخل آن است که می‌توان این بنا را به موزه‌ای برای بازدید عموم تبدیل کرد تا سایران از نحوه زندگی این خاندان مطلع شوند.

وی افزود: در نوروز امسال بازدید از آثار تاریخی استان به ویژه بیرجند رشد چشمگیری داشته است.



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()